Hinta: 4 e
Minulla on monia heikkouksia, yksi niistä on kauniit kirjat. Mikä voisikaan olla sen mukavampaa kuin kuljeksia kukkaniityillä, vaikkakin vain kirjan sivuilla;)
Henry Terry, Emilyn, Annien ja Harryn isä, on kerännyt ja maalannut kaikki kirjan kauniit kukat. Alkuperäisen teoksen nimi oli Wild Flowers from the Neighbourhood of Oxford. Henry Terry on kirjoittanut kauniilla käsialalla omistuskirjoituksen lapsilleen Oxfordissa lokakuussa 1873. Kuka Henry Terry oli? Siitä ei ole täyttä varmuutta, varmaa on vain se, että hän on jättänyt lapsilleen mitä arvokkaimman perinnön. Onneksi me muutikin saamme nautti siitä, kun kirja on julkaistu näköispainoksena vuonna 1978.
Kevään kukkijat.
Kesän kukkijat.
Haluan ajatella, että nämä lähes keijukaisilta näyttävät nuoret neidot ovat juuri Emily ja Annie, Henryn omat tyttäret.
Kevään airueina esikot ja krookukset.
Lumikellot ja leskenlehdet.
Esikot.
Suloiset ruusut kuuluvat kesään.
Virnat ja
kellokukat ihastuttavat keskikesän aurinkoisina päivinä.
Kissankello on yksi suosikkini, niitä kerään joka kesä maljakkoon.
Kirjassa on kaikkiaan 112 sivua. Kukkien lisäksi on myös jnkv pensaiden ja puiden kuvia. Tarkkasilmäinen voi löytää myös kotiloiden, perhosten ja toukkien kuvia sieltä täältä. Kirjan lopussa on lista kukista niiden tieteellisten ja englantilaisten nimien mukaan sivuittain. Se helpottaa monen kasvin kohdalla tunnistamista.
Jos löytäisin vielä toisen samanlaisen kirjan, niin hamstraisin myös sen. Siitä voisi tehdä ihastuttavia kukkatauluja vaihtuviin asetelmiini. Kuvista saisi myös kaunita postikortteja.
Kirjan innoittamana hamstrasin myös samalla kirpparireissulla tämän ihastuttavan teekupin.
Mistä: AarresaariHinta: 3 e
Asetti on niin kaunis, et sitä voi pitää myös esim. seinälautasena.
Kupin pohjassa on signeeraus fg, mutta mitään tehtaanleimaa siitä ei löydy. Olisi niin mukavaa aina saada selville, kuka on tuotteen valmistanut. Ilahdun, jos pystyt auttamaan kupin tunnistamisessa.
Kuppi on reilun kokoinen, joten koko ajan ei tarvitse olla hakemassa lisää teetä kukkakirjaa tutkiessa. Taas kerran olen kovin tyytyväinen hamstrauksiini;))