Näytetään tekstit, joissa on tunniste seinälaatta. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste seinälaatta. Näytä kaikki tekstit

lauantai 13. heinäkuuta 2019

Kukkia joka lähtöön

Mistä: Maurin makasiini
                                                              Hinta: 2 e 
Piipahdimme pitkästä aikaa Perniössä Maurin makasiinillä klik!. Aiemmin kävimme säännöllisesti, mutta Maurin kuoleman jälkeen tämä oli vasta eka kerta. Uuden omistajan myötä paikka ei ole paljoakaan muuttunut. Yhtä hankalaa on edelleenkin päästä tutkimaan tarkemmin suurta osaa tavaroista. Tämäkin lasinen ikkunakoriste oli laitettu niin korkealle seinälle vanhojen irroitettavien luistimenterien alle naulaan, etten olisi sitä saanut ilman ystävällisen naisihmisen apua, joka tuki minua kiikkerille rapuille noustessani. 
Nyt katsellessani sitä tuossa keittiönikkunassa, olen todella iloinen hamstratessani sen. Sinisävyiset kellokukat tuovat kesäisen kukkaniityn sisälle;)
 Mistä: Maurin makasiini
                                                              Hinta: 2 e 
Mukaan lähti myös tämä pieni kallakukat taulu. Varmaan sekin löyttää vielä oman paikkansa kodistamme. 
Mistä: Aarresaari
                                                                    Hinta: 2 e
Nämä herkät metallilevylle tehdyt ruotsalaiset maakuntakukka seinälaatat olivat mukava löytö. Tutkin niiden alkuperää wikipediasta. Keto-orvokki on Ångermanlandin maakuntakukka ja kielo Gästriklandin. Seinälaatat on signeerattu. Tekijän etunimi on Sivert, mutta sukunimestä ei saa selvää. Näitä olisi mukavaa löytää vielä lisääkin. 
Mistä: Aarresaari
                                                                    Hinta: ?
Miten kauniita kukkineet voikukat voivatkaan olla! Laatan hinta on kadonnut, mutta muistaakseni en maksanut siitä 2 euroa enempää.  Seinälaatta sopii kuin nakutettu keittiömme seinälle. Käytämme sitä toisinaan myös pannunalusena. 

 Mistä: Aarresaari
                                                                    Hinta: 2 e
Pidän erityisen paljon näistä keraamisista orvokeista. Näitä oli pussissa yhteensä kolme, joten hamstrauksen yhteishinnaksi tuli 6 e. Ei paha hinta lainkaan! Tällä hetkellä pidän niitä keittiön ikkunalaudalla.
Mistä: Secondhandmarket
                                                             Hinta: 4 e 70 snt
Tutkin aina tarkkaan kirppareilla vanhat seinätekstiilit. Jos ne ovat ehjiä, hyväntuoksuisia ja sopivan hintaisia, niin ne saavat yleensä uuden kodin meiltä. Vaihtelen seinävaatteita, kuten taulujakin usein vuodenajan mukaan. Tästä taidokkaasti tehdystä kudonnaisesta tykkään tosi paljon.  
Mistä: Aarresaari
                                                                    Hinta: 4 kpl yht. 2 e
Herkät keraamiset lautasliinapidikkeet löysi paikkansa seinävaatteen ripustustangosta.
Pidikkeiden ruusunlehdet ovat todella ohuet, joten pelkään niiden rikkoontuvan käytössä. Tuohon vanhan seinävaatteen kaveriksi ne sopivat täydellisesti!
Mistä: Aarresaari
                                                                    Hinta: 3 e
Viime aikoina olen hamstrannut kukkatauluja. Ajatuksena on somistaa niillä takapihalla olevaa puutarhavajaa. 
Mistä: Aarresaari
                                                                    Hinta: 3 e
Olen pitänyt taululle max 5 e hintarajaa. Yleensä sopivia taluja löytyy 2- 3 eurolla. Kunhan saamme vaihdetuksi isännän kanssa vajaan uuden ikkunan, laitan taulut puutarhavajan seinälle. 

lauantai 16. helmikuuta 2019

Leikkimieli piristää arkea

Mistä: Aarresaari
                                                                    Hinta: 5o snt
Todennäköisesti tämä keraaminen seinäkoriste on joskus tuotu matkamuistona Maltalta. Jo kirpparilla sain idean mihin voisin sitä käyttää.
Hieman tarvitsin isännän apua laatan tuunaamisessa. Hän leikkasi rälläkällä eli kulmahiomakoneella laatan keskeltä kahtia. Leikkasin ruskeasta pahvilaatikosta sopivan palan katoksi. Sekä katon, että laatan liimasin erikeeperillä paikoilleen. 
Lopputuloksena oli keijun koti yläkertaan johtavan rapun ja seinän väliseen koloon. Isäntä halusi keijulle kisun kaveriksi. 
 Minusta taas koira olisi mukavampi vahtina.
Nämä pienet posliini eläimet olen myös hankkinut kirpparilta muutamalla sentillä..

Tuossa pienessä kolossa on ollut aiemmin pieni kotitonttu. Se tarttui helposti imuriin, joten olin jo pidempään halunnut koloa peittämään pienen oven. Nyt vihdoinkin keiju tai miksei kotitonttukin, sai oman kodin. Mukavalta keijun koti näyttää keittiöstä katsottunakin:))