Näytetään tekstit, joissa on tunniste Raili Suvanto. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Raili Suvanto. Näytä kaikki tekstit

perjantai 30. elokuuta 2019

Käsinmaalattuja astioita silmän iloksi ja käyttöönkin

                                                       Mistä: Antiikkiliike Wanha Elias Turku
                                                       Hinta: 8 e kpl
Olen jo pidempään etsinyt pieniä teeasetteja ja vihdoinkin löysin sellaiset Turusta Wanhasta Eliaksesta klik! Matalat lautaset sopivat asetiksi mukille, salaattikannulle tai käytettäväksi vaikkapa leipälautasena. Onneksi lautasia oli kuusi kappaletta, joten saan katettua koko perheelle tarvittaessa samanlaiset asetit:)
Lautaset kuuluvat Kupittaan Saven tuotantoon. Lautasen pohjasta löytyy Eva Suijan signeeraus. 
 Olen kerännyt jo pidempään käsinmaalattuja astioita. Pidän eniten erilaisista kukka-aiheista.
                                                              Mistä: Aarresaari
                                                              Hinta: 4 e kpl
Laakeat teekupit ovat mieleeni, 
aivan kuin teekin maistuisi niistä paremmalta kuin kapeasuisista mukeista!
Nämä käsinmaalatut teekupit ovat Arabian vanhaa tuotantoa.  
                                                                      Mistä: Ekocenter
                                                                       Hinta: 3 e
Valmistan teetä päivittäin keräämistäni villiyrteistä ja itse kasvattamistani mintuista. Haudutan teen mieluiten posliinikannussa.
Minulla on jo useampia erikokoisia teekannuja, mutta silti päädyin ostamaan myös tämän pienen rottinkisankaisen kaunottaren. Hinnalla oli toki siihen myös oma vaikutuksensa;) Kannusta ei käy ilmi sen valmistajaa. Kannessa on signeeraus L. 
Sunnuntaiaamuna on mukavaa kattaa kauniisti ihan vain omaksi iloksi:))
Tuoksuherneet kukkivat nyt elokuussa ja niitä kerään aina myös maljakkoon.
Hankkimani asetit sopivat niin Ikeasta ostamiini keltaisiin mukeihin kuin Arabian teekuppeihinkin. Kummasta parista Sinä pidät?
pst. olen hamstrannut ristipistoliinankin kirpparilta! 
                                                                   Mistä: Seconhandmarket
                                                                   Hinta: 22 e
Nähdessäni hyllyllä tämän pienen kulhon en edes katsonut sen hintaa päättäessäni ostaa sen. No, hintakaan ei lopulta ollut ihan paha;)
Kulho on käsinmaalattua Arabian vanhaa ARA tutantoa. Leiman lisäksi pohjassa on pistein erotetut kirjaimet  K E A ja tussimerkintä T. Tämän punafajanssista valmistetun kulhon suunnittelija on keraamikko Kurt Ekholm. Se on ollut tuotannossa vuosina 1936- 1950. 
                                                               Mistä: Aarresaari
                                                               Hinta: 14 e
Sopuhintaiset ehjät, käsinmaalatut kukkalautaset hamstraan aina. Myös kauniit vanhat verhot saavat uuden kodin meiltä. Nämä ihanat kukkaverhot (H4 kirpputori, hinta 1e 50 snt) piristävät keittiötä kevättalvisin, ne tuovat auringon sisälle pilvisinäkin päivinä!
Kulho on Kupittaan Saven tuotantoa ja se on Raili Suvannon käsin maalaama.
                     Kukat ovat ihania  niin sisällä              
 kuin ulkonakin:))  
Niistä tykkää kaikki!